Update - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Sophie Brood - WaarBenJij.nu Update - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Sophie Brood - WaarBenJij.nu

Update

Blijf op de hoogte en volg Sophie

17 Januari 2016 | Australië, Brisbane

Hiiiiii
Steef, Amanda en ik hadden onze laatste dagen samen goed besteed in Brisbane. We hebben rond gelopen, 2 uur lang de gratis ferry genomen en we hebben bij verschillende barren drankjes gedronken en gegeten. De volgende dag hebben we alles georganiseerd en ging ik voor 19 UUR de bus in richting Airlie Beach. Steef haar vlucht naar huis was niet heel veel langer dan mijn busreis naar de volgende bestemming.

In Airlie Beach zelf was niet zoveel te doen, maar ik ging al snel voor drie dagen de boot op richting de Whitsunday Islands. We waren met 26 man op de boot, hele leuke groep. De eerste dag hebben we gevaren richting de eilanden, daar aangekomen hebben we even gezwommen en toen was het eigenlijk al weer avond. Iedereen moest als ze wilden zwemmen een vet sexy pakkie aan tegen de kwallen. De begleider Aram kwam na het eten met het idee om spelletjes te doen. Je moest met je mond een doosje van de grond pakken zonder je handen te gebruiken, als dat niet lukte werd je op je kont geslagen met een flipper. Oke. De volgende ochtend waren we de eerste op Whitehaven Beach, wat een super mooi wit strand is met heel fijn zand. Verder hebben we veel gesnorkeld The Great Barrier Reef is zo mooi, koraal in alle kleuren en veel vissen gezien. Het was allemaal super fantastisch.

Terug in Airlie Beach hadden we een afterparty en toen zijn we uitgegaan met de groep. De volgende ochtend ging ik de bus weer in naar Cairns, deze keer maar 10 uur.
In Cairns hebben Amanda en ik een dag bij het zwembad gezeten, aangezien je hier ook niet kan zwemmen i.v.m. krokodillen en het veel te warm was om te lopen. Verder heb ik een tour gedaan waar we insecten gespot hebben in het regenwoud, naar een strand zijn geweest wat zilver leek, krokodillen gespot hebben en gezwommen hebben in een klein riviertje. Op de terugweg moesten er een paar mensen gedropt worden in Port Douglas, een super duur en fancy stadje waar een aantal beroemdheden een huis hebben. Een koppel ging naar een mooi hotel daar en ik ging gewoon weer terug naar mijn goedkope backpacker leven.

Nu weer terug in Brisbane en gezellig op de kamer met vijf duitsers. Ik heb vandaag een super cultureel dagje gehad, eerst naar het museum van Brisbane geweest, toen twee uur lang rondgelopen door de botanische tuinen, toen was ik een Australiër tegengekomen die mij de hele stad heeft laten zien met verhalen erbij, nog even naar de art gallery geweest en zo rooftop BBQ bij het hostel.

  • 17 Januari 2016 - 10:08

    Annet:

    Wat leuk allemaal Soofje! Geniet lekker daar! X

  • 17 Januari 2016 - 10:12

    Lily:

    Lieve Sophie, wat klinkt dat allemaal geweldig( behalve dan die klap met de flipper). Je maakt goed gebruik van je tijd. Zoveel te zien en te doen. Geniet maar!! Liefs Lily

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Reis

Australie, Nieuw-Zeeland, Thailand, Cambodja, Vietnam, Laos

Recente Reisverslagen:

26 Februari 2016

Vietnam

11 Februari 2016

Cambodja

11 Februari 2016

Cambodja

05 Februari 2016

Nieuw-Zeeland

17 Januari 2016

Update
Sophie

Actief sinds 21 Dec. 2015
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 2655

Voorgaande reizen:

23 December 2015 - 08 Maart 2016

Reis

21 December 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: