Byron Bay en Surfers Paradise - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Sophie Brood - WaarBenJij.nu Byron Bay en Surfers Paradise - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Sophie Brood - WaarBenJij.nu

Byron Bay en Surfers Paradise

Blijf op de hoogte en volg Sophie

08 Januari 2016 | Australië, Surfers Paradise

De eerste dag in Byron Bay was regenachtig. Dus toen hebben we een rustig dagje gehad. Toevallig zat Annelieke ook in Byron Bay dus die heb ik ook weer even kunnen zien.

Steef en ik hebben de tweede dag een mooie wandeling naar de vuurtoren gemaakt, langs het strand. We dachten dat die wandeling maar twee uur zou duren, maar uiteindelijk hebben we er de hele dag over gedaan. Stoppen op verschillende strandjes, dolfijnen spotten, uitzichten bekijken, veel eten en eindelijk onze Goon opgemaakt. Overal onderweg waren kalkoenen die ons eten probeerden af te pakken en totaal niet bang waren, we waren banger voor hun dan zij voor ons, oeps.. Na de wandeling hadden we met Liek en haar vrienden afgesproken zijn we pizza gaan halen en hebben we de hele avond op hun camping gezeten. En tja, bij de campinglife hoort natuurlijk goede oplossingen vinden als het regent, dus hadden we de tafel in de damestoilet gezet en hebben we de hele avond daar spelletjes gespeeld. Daarna zijn we uitgegaan naar cheeky monkeys en woody's.

En again, een regendag.. We zijn met een Deens meisje Amanda gaan lunchen en toen zijn we langs de winkels gaan lopen. Ook nog even naar het strand geweest, maar het bleef regenen. Uiteindelijk in het hostel gekookt en toen weer hele avond spelletjes gedaan met twee Australische jongens en Amanda.

Aangezien we heel veel gehoord hadden van de hippiestad Nimbin moesten we er wel even geweest zijn. We hadden van tevoren gehoord dat er eigenlijk maar een hoofdstraat was, maar we hadden echt geen idee hoe die er uit zou zien. Het draaide dus alleen maar om drugs. Overal stonden wietplantjes getekend. We liepen langs een bos en toen we iemand 'cops' hoorden schreeuwen kwamen er ineens een stuk of 60 mensen uit het bos gerend. Ook was er een Art Gallery waar een vrouw voor stond die de hele tijd een papiertje liet zien waarop 'cookies' stond.. Het was dus heel gezellig.
Omdat Liek een auto heeft gingen we daarna met iedereen naar een waterval, waar we hebben gezwommen. We waren weer de enige, zo mooi. De weg naar de waterval was erg hobbelig met veel gaten, een soort Costa Rica idee. Daarna hebben we weer pizza gehaald en hebben we weer spelletjesavond op de camping gehad. Het begon weer te regenen, maar deze keer was de damestoilet gesloten, dus daar zaten we met zijn tienen tussen alle spullen opgepropt in drie auto's. Een iemand was blijven steken in de WC, omdat die niet terug kon komen met die regen.

Laatste dagje in Byron Bay was een stranddagje, toen de bus genomen naar surfers paradise. Hier is niet super veel te doen, als je niet aan het strand wil liggen omdat je verbrand bent. Met eten en drinken hebben we ons toch vermaakt. Nu door naar Steef haar eindbestemming: Brisbane.