Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sophie Brood - WaarBenJij.nu Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sophie Brood - WaarBenJij.nu

Sydney

Blijf op de hoogte en volg Sophie

02 Januari 2016 | Australië, Sydney

Vroeg in de ochtend moesten we de auto terug brengen, het was drie uur rijden naar Melbourne, maar we hadden expres vier uur genomen. De weg vinden ging al meteen een beetje mis, aangezien ik niet super goed ben met kaarten, maar met de lonely planet is alles goedgekomen. Nog in Melbourne erg omgereden en daardoor wel een mooie brug gezien, kortom ellende. Die vier uurtjes waren wel goed, want uiteindelijk reden we precies optijd de parkeerplaats op.

En daar gingen Jut en Jul. We wilden nog heel graag verschillende cafeetjes in Melbourne checken, waardoor we met onze backpack eigenlijk heel de stad door zijn gegaan. Uiteindelijk waren we gestrand bij een rooftopbar waar we een drankje bestelden en daarna als echte Hollanders heel sneaky ons eigen biertje in het glas hebben geschronken zodat we minder hoefden te dragen.

Toen hebben we de bus gepakt richting Sydney. We hadden weer een strakke planning. De eerste dag hebben we de Operahouse, the Botanical Gardens en de Harbour Bridge bekeken. We hebben lopen over de Harbour Bridge en daarna hebben we de ferry genomen naar Darling Harbour.(we hebben dus de Operahouse en de Harbour Bridge van alle kanten bekeken, top tourist)
Bij Darling Harbour hebben ze allemaal restaurantjes en hier hebben we een krokodillenburger gegeten.
Wij wilden op Oudjaarsdag graag de bekende vuurwerkshow in Sydney zien, waardoor we al om 6 uur s'ochtends. Het is namelijk zo bekend dat er zelfs mensen voor de ingang gaan kamperen. We waren toch een beetje laat en de rij was ontzettend lang, maar met een beetje voordringen en doen alsof je er om 7 uur al was kom je er wel.
Er was gezorgd voor entertainment, zo was er een show met straaljagers, vlogen er helicopters rond, werden er zeilboten verlicht, was er een lightshow en kindervuurwerk.(wat al super cool was)
Wij hadden een hele goede plek dus om 12 uur hebben we zo goed het vuurwerk kunnen zien!!!! Nog nooit zo een mooie vuurwerkshow gezien.
Nieuwjaarsdag hebben wij een nieuwjaarsduikje gemaakt in Bondi Beach en toen lekker geproost in de volle zon.
Verder hebben we in Sydney ook nog geshopt en naar een bar geweest waar we cocktails kreeg in een theepot! Nu de komende twaalf uur in de bus richting Byron Bay.

• 02 Januari 2016 - 15:20

M. Van Zanten:

Lieve Sophie en Stephanie,

Ik heb genoten van het verslag, wat hebben jullie al veel gedaan.
    Een foto van Byron hangt hier naast mij, prachtig.

Nog veel plezier en xxx van Oma