Eerste daagjes - Reisverslag uit Wilsons Promontory, Australië van Sophie Brood - WaarBenJij.nu Eerste daagjes - Reisverslag uit Wilsons Promontory, Australië van Sophie Brood - WaarBenJij.nu

Eerste daagjes

Blijf op de hoogte en volg Sophie

28 December 2015 | Australië, Wilsons Promontory

Joeeeejoeeee!
We zijn down under en het is awesome. De eerste avond meteen kleine pinguins gezien op de rotsen in Melbourne, dus lekker beginnetje!!
Aangezien Steef hier gewoond heeft, had ze meteen een hele planning klaar. Trip down memory lane!!!! Wat begon met het bekijken van verschillende gebouwen, tuinen, de universiteit en haar huis, eindigde met een apple cider in de Turf.
Verder zijn we naar een straat vol met streetart geweest, heeel coool!! Omdat het Eerste Kerstdag was(in de zon), waren de meeste restaurantjes en winkels dicht. Dus toen moesten we maar chillen aan de Yarra River met een biertje. En lopen tussen alle kerstversieringen.
Dag twee en er stonden nog steeds dingen op de planning van Steef. Zo zijn we naar de lane ways geweest(een gedeelte met allemaal smalle straatjes en kleine winkeltjes en restaurantjes), super cute. Verder was er een hele grote brand bij The Great Ocean Road, waardoor we iets anders moesten bedenken voor de dag erna. Na twee uur hadden we nog steeds niks gevonden, dus toen zijn we maar pinxtos gaan eten met een apple cider bij Naked For Satan. Nog uitgeweest en iedereen keek geschokt, omdat we aan het bier zaten en niet aan een fancy drankje (is ook raar)...

Het is tijd voor de roadtrip(raam open, liedjes meezingen en genieten van dit toffe land), omdat we nog steeds geen slaapplek hadden, hebben we op het laatste moment besloten een nachtje naar Phillip Island te gaan en een nachtje naar Wilsons Promotory. Phillip Island staat bekend om de pinguins, maar omdat we die al gezien hadden, gingen we naar plek waar we koala's konden spotten. (Lieeeeeeeef) Daarna hebben we stranden bekeken met rode rotsen en toen zijn we na een wandeling van een uur tussen allemaal wallabies op een mega mooie plek langs het strand op hoge rotsen, de sunset gaan bekijken. Super romantisch zaten we daar met een zak chips, genieeeeton.

Wilsons Prom is zo mooi. We hebben eerst even gechild op het strand en toen zijn we een boswandeling gaan maken. Bij zonsondergang zijn we een wandeling gaan maken waar we heel veel kangaroes hebben gezien, daarnaast ook een wombat en emoe. Toen we terug liepen wist een van de kangaroes niet precies waar die heen moest waardoor hij onze richting op rende. Wij konden nog net opzij springen. Love kangaroooss

• 28 December 2015 - 14:02

Je Boi:

Leuk verhaaltje schat! Ben super jaloers! Geniet van alles wat je tegenkomt en natuurlijk de zon! Xx

• 28 December 2015 - 15:26

Zus Van Je Boi:

Wauw zo chill!!! Genieton wijffie!!!

• 28 December 2015 - 15:33

Boi Van Je Bois Zus:

Genieton met de grote G!

• 28 December 2015 - 16:12

Lily:

Leuk verslag en al zoveel gezien! Prachtig he de kangoeroes en de koala's. Geniet er van. Liefs Lily